Carrière maken bij Stichting CAV: een interview

Redactionele toelichting:
Op onze website vind je slechts foto’s van onze eigen medewerkers omdat we willen laten zien hoe leuk we het met elkaar hebben. Vanwege privacy redenen vermelden bij die foto’s geen namen of functies. Dit interview is dus geanonimiseerd.

Dit interview vond plaats op 15 mei 2024 in Leiden.
Elk woord dat je leest is waar en gemeend.

Open sollicitatie

“Ik werk nu al weer negen jaar bij Stichting CAV. Dat is inclusief mijn stageperiode. Ik ben hier dus binnengekomen als stagiair. Mijn stageperiode was bij de vestiging in Den Haag en die duurde van september 2015 tot juni 2016.

Terwijl ik afstudeerde ben ik twee dagen per week bij Stichting CAV blijven werken om een aantal bewindvoerders bij de vestiging in Zoetermeer te ondersteunen. Daarnaast besteedde ik twee dagen per week aan mijn afstudeerscriptie. Stichting CAV heeft mij daar goed bij geholpen.

(Het interview gaat hieronder verder)

Met al deze ervaring was ik direct na het afstuderen benoembaar als bewindvoerder. Ik ben in juli 2017 fulltime begonnen bij de vestiging in Amsterdam. Dit was ter vervanging van een zwangerschapsverlof van een andere bewindvoerder. Toen zij na zes maanden weer terugkwam werd ik bewindvoerder bij de vestiging in Zoetermeer.
Ik werk sinds 2020 als bewindvoerder bij de vestiging in Leiden; ook daar hebben we een ontzettend gezellig team.

Ik heb dus veel vestigingen gezien en ook veel meegemaakt bij Stichting CAV.
Elke vestiging heeft zijn eigen sfeer en dat maakt het zo leuk om hier te werken.
Door op verschillende plekken te werken heb ik ook een heleboel collega’s heel goed leren kennen. Ik heb toen ook ervaren dat er veel verschillende manieren van werken zijn, waardoor ik de manier ontdekte die voor mij het beste was.

(Het interview gaat hieronder verder)

Bekijk alle vacatures

Werken bij Stichting CAV bevalt me goed. Er is de laatste tijd meer flexibiliteit mogelijk, waardoor werk en privé beter in balans te brengen zijn. Het zelf kunnen invullen van mijn begin- en eindtijden bevalt mij persoonlijk heel goed. Voor mijn bruiloft en huwelijksreis kon ik zelfs vijf weken vakantie opnemen.

Bij Stichting CAV heb ik de afgelopen jaren veel kansen gekregen en die heb ik met beide handen aangegrepen. Hierdoor kon ik mezelf verder ontwikkelen, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk. Ik heb ook aan verschillende projecten kunnen meewerken; dat was heel tof!

Of er in die negen jaar veel veranderd is? Ja, nou en of. Heel veel zelfs! Bij Stichting CAV werken we bijvoorbeeld sinds dit jaar met teamleiders. Daardoor zijn er nu kortere lijnen met de leidinggevende van de vestiging, en dat bevalt mij erg goed. De Covid-periode heeft ervoor gezorgd dat er meer thuisgewerkt kan worden en mede daardoor is er nu een betere werk- en privé-balans mogelijk.

Ik zie het verloop van mijn loopbaan eigenlijk niet als echt carrière maken. Dit is geen boze commerciële wereld; er is hier geen must be bigger & must be better. Wij werken in het sociale domein en veel van mijn collega’s – ook ik – zijn wat je noemt ‘mensen-mensen’. Ik ervaar veel mogelijkheden en ruimte om persoonlijk te kunnen groeien, en dat is fijn. Bij Stichting CAV kun je hogerop, dus ja, dat is carrière maken. Maar ik ervaar binnen onze organisatie vooral veel groei in ‘mens zijn’.

Maar eh.. het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn hè? Ons werk is best zwaar en niet elke dag is even leuk. Maar we doen het met elkaar, en we helpen mensen. Vaak zijn cliënten ons ook dankbaar en dát maakt je dag. En vooral omdat ik elke dag mag werken met fijne collega’s werk ik al zo lang met veel plezier als bewindvoerder bij Stichting CAV.”

(Einde interview)