Wat kun je verwachten van een sollicitatiegesprek bij Stichting CAV?

Wij snappen dat het spannend is om een sollicitatiegesprek
te hebben. Je wilt dat het goed gaat want het maken van
een goede eerste indruk kun je niet overdoen. Het succes
van jouw sollicitatiegesprek heb je grotendeels helemaal in
eigen hand.

Als je goed voorbereid bent en als je van tevoren weet wat
je ongeveer kunt verwachten, dan vergroot je de kans op
succes. Daarom geven we je hier informatie over hoe
sollicitatiegesprekken bij ons meestal verlopen.

Open sollicitatie

Jouw voorbereiding

Kijk rond op onze website en op onze LinkedIn pagina; daar vind je veel informatie over wat we doen en wie we zijn. Met dat soort achtergrondinformatie kom je er sneller achter of je enthousiast wordt van onze organisatie en van de werkzaamheden. Het lijkt een inkoppertje, maar kèn de vacaturetekst en de beschreven verwachtingen. Analyseer de functieomschrijving en begrijp welke vaardigheden en ervaring nodig zijn.

Denk na over concrete voorbeelden uit je verleden die deze vereisten kunnen illustreren. Wees voorbereid op vragen van onze kant en bereid zelf ook vragen voor.
Je lichaamstaal is ook belangrijk: probeer zelfverzekerd en positief te zijn. Wij worden wel blij van oogcontact, een ferme handdruk en een open houding. Maar wees vooral jezelf!

Kledingkeuze

Sollicitanten besteden vaak meer tijd en aandacht aan ‘Wat trek ik aan?’ dan aan ‘Wat ga ik vertellen en wat wil ik te weten komen?’. Daarom besteden we hier ook wat aandacht aan dit onderwerp. Wij zien jou tijdens het sollicitatiegesprek namelijk het liefst zoals je bent als je bij ons komt werken. We snappen dat je een goede indruk wil maken, en ja, als je een beetje overdressed verschijnt dan zien wij heus wel dat je moeite hebt gedaan en de sollicitatie serieus neemt. Maar ook hier geldt weer: wees vooral jezelf!
De foto’s op onze website zijn allemaal van onze eigen medewerkers in hun eigen werk outfits. Misschien helpen die foto’s je bij het bepalen van je kledingkeuze voor het sollicitatiegesprek?

Bekijk alle vacatures

1e gesprek

Meestal heb je het eerste gesprek met onze HR-manager, Saskia Boere. Saskia voert dit soort gesprekken veel en vaak; dat is nu eenmaal haar werk. Zij kan er best goed door heen kijken als jij wat nerveus bent of het echt heel spannend vindt. Wat Saskia vooral wil kunnen inschatten, is of je de juiste tool kit hebt voor de functie waarnaar je solliciteert, en of jij je als persoon op je plek kunt voelen in onze organisatie en in het betreffende team. In dat gesprek wil jij natuurlijk ook ontdekken of je het bij ons leuk gaat hebben en of de functie is wat je ervan verwacht. Bereid daarom vragen voor en informeer gerust naar alles wat jij belangrijk vindt als je ergens aan het werk bent. Het eerste gesprek is een kennismaking, zoals je er in een gewone week vele hebt, zowel in werk- als privésituaties. Begin er zo relaxt mogelijk aan.
Op tijd vertrekken – en dus op tijd aankomen – helpt daar vaak het beste bij.

2e gesprek

Zien we het allebei zitten na de kennismaking? Dan volgt een tweede gesprek met de teamleider van de vestiging waar je wilt gaan werken, of met de directe leidinggevende als het om een staffunctie gaat. Kandidaten voor een hogere managementfunctie spreken met onze bestuurder. In het tweede gesprek gaan we wat dieper in op de werkzaamheden die bij de functie horen, en op specifieke zaken die belangrijk zijn voor het betreffende team. Vraag ook in het tweede gesprek gerust naar de dingen die jij weten wilt.
Wij kijken er helemaal niet gek van op als je jouw vragen op papier hebt gezet. Integendeel! Het is vooral positief als wij merken dat je serieus bent voorbereid.

Uiteindelijk hebben we beiden hetzelfde doel tijdens een sollicitatiegesprek: we willen er allebei achter komen of wij als organisatie bij jou passen, en jij bij ons!