Onderwijs

Wij verzorgen geregeld gastlessen voor de HBO-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Ook ontvangen wij een aantal keer per jaar SJD-studenten in onze organisatie; zowel eerstejaars studenten voor introducties, als derdejaars studenten waarmee we meer de diepte ingaan en aan wie wij onze vele stagemogelijkheden toelichten.

Bekijk onze vacatures

Tijdens gastlessen vertellen we over bewindvoering, mentorschap en curatele. Wat is het? Wat zijn de verschillen? Andere onderwerpen komen ook aan bod, bijvoorbeeld hoe armoede en schulden ontstaan. Aan de hand van een praktijkcasus vertellen we ons verhaal. Voor zowel de studenten als voor de docenten maken we onze expertises op deze manier heel concreet en gemakkelijk te begrijpen.

Voor veel studenten gaat er een wereld open! Zij zien plotseling een scala aan carrièremogelijkheden die zij daarvoor nog niet kenden. Het vak van bewindvoerder is heel interessant en afwisselend, en het biedt veel kansen op professionele groei en persoonlijke ontwikkeling.
Als bewindvoerder doe je namelijk èn betekenisvol werk waarbij je èn sociaal bezig bent – maar niet té – èn je bent juridisch bezig – maar niet té –. Het is voor velen de beste combinatie van alle redenen waarvoor zij de SJD-opleiding hebben gekozen.

Onze gastlessen en ontvangsten van studenten worden door de onderwijsinstellingen waarmee wij samenwerken zeer gewaardeerd en positief beoordeeld.

Wil je meer weten over gastlessen of ontvangsten van studenten? Neem contact met ons op! Of solliciteer direct naar een stageplaats.