Het bewind start zodra de brief met een positieve beslissing van de rechter is ontvangen. Vanaf dat moment neemt de bewindvoerder al jouw geldzaken over.
De bewindvoerder controleert jouw inkomsten, maakt een budgetplan zodat de inkomsten en uitgaven in balans blijven, opent een beheerrekening waarvan alle betalingen worden verricht, laat de post naar Stichting CAV doorsturen, declareert ziektekosten, vraagt toeslagen, bijzondere bijstand en/of kwijtschelding van gemeentelijke belastingen aan en doet jouw belastingaangifte.
Verantwoording
Je krijgt maandelijks een overzicht van alle inkomsten en alle betalingen die vanaf je beheerrekening zijn gedaan. Jaarlijks legt de bewindvoerder verantwoording af aan de rechter. Ten minste één keer per vijf jaar onderzoekt de rechter of het bewind nog nodig is.
Contactmogelijkheden
De bewindvoerder overlegt geregeld met jou of met jouw begeleider. Onze bewindvoerders zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 uur. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.